In gesprek met Hans Schussler (eigenaar) & Mark Brouwer (Thuisin)
Sinds het jaar 2014 is Schmidt-Koelewijn lid van franchiseformule Thuisin.
Een formule die in 2006 is opgericht. “Wij zijn een heel jong bedrijfwaarbij een oud bedrijf zich nu heeft aangesloten”, zegt Mark Brouwer van Thuisin. De formule is sterk op internet georiënteerd, met dertig webshops per verschillende productgroepen. Tapijt, laminaat, verf, gordijnen, glas, etcetera. Allemaal hebben ze een aparte website. “Want wij zijn ervan overtuigd dat de consument googled op het product dat hij wilt hebben. Iemand die een pvc-vloer wilt, zoekt
op ‘pvc-vloer’.” Op zoek naar een fysieke winkel in de buurt voor dat product komt de klant dan snel bij een winkel die is aangesloten bij Thuisin terecht, stelt Mark Brouwer. “Want wij hebben onder meer onderscheidende showrooms waar
die producten zijn. En wij verzorgen trainingen en workshops voor de klanten. Met bijkomende service zoals het meten en plaatsen ontzorgen wij bovendien de consument.”De ombouw in de winkel aan de Dalweg naar de nieuwe formule is in december voltooid. Thuisin groeit een beetje tegen de economische stroom in.
Inmiddelszijn 26 winkels in het gehele land bij de formule aangesloten. Voor Hans Schussler betekent het vooral een ontzorging en verbetering op ictgebied. “Dit is een dynamische club met een uitstekend verkoopkanaal op het internet. Wij zijn te klein om dat echt goed te kunnen behartigen.”Dankzij de landelijke dekking van de formule ontstaat er ook sneller samenwerking met andere zelfstandige branchegenoten die bij Thuisin zijn aangesloten. En voor de klanten betekent de samenwerking vooral goede prijzen en een actueel en breed assortiment. “Omdat we deel uitmaken van een landelijke formule kunnen we de beste deals van de leveranciers krijgen. De producten bestaan uit een goede mix van A-merken, premium-merken en huismerken. Er is voor iedere smaak en portemonnee een oplossing.”